søndag den 27. november 2011

Uhmmmm

Min far modtager hver måned ca. 3 forskellige madblade med posten, og jeg er så heldig at få dem efterfølgende. Jeg falder indimellem over opskrifter som bare må prøves af, og jeg har efterhånden også været så heldig at finde et par livretter som vi får igen og igen. En af disse retter er ovnbagte rodfrugter med kylling, og derfor vil jeg da lige dele opskriften med jer (opskriften er fra Spis Bedre). Måske den også bliver jeres livret?

Ovnbagte rodfrugter med kylling (4 personer):
  • 900 gram kyllingelår
  • 600 gram kartofler
  • 300 gram pastinakker
  • 300 gram gulerødder
  • 2 rødløg
  • 1½ tsk salt
  • friskkværnet sort peber
  • 1 spsk olie
  • krydderiet efter eget valg
  • 50 gram ruccola
  • 150 gram fetaost
Sauce:
  • 2 dl cremefraiche
  • 1 spsk dijonsennep
  • 1 knust fed hvidløg
  • 1 tsk flydende honning
  • 1 knsp salt
1. Tænd ovnen på 225.

2. Skræl kartofler, pastinakker og gulerødder, pil løgene. Skær det hele i stave og læg dem på bradepanden med kyllingelårene. Drys med salt, peber og krydderier og hæld olien over. Bag midt i ovnen i ca. 45-50 min.

3. Sauce: Bland alle ingredienserne sammen i en skål.

4. Når kylling og rodfrugter er færdige drysses ruccola og smuldret fetaost henover, og det serveres med saucen til. Velbekomme.

Tip: Man kan også benytte andre former for rodfrugter, vi bruger f.eks. næsten altid rødbeder også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)